Gwarancja usług
Usługi stomatologiczne wykonane w Klinice Stomatologicznej ODONTO objęte są okresową gwarancją, zgodnie z poniższymi warunkami:
Wypełnienia światłoutwardzalne:
- gwarancja 12 miesięcy w przypadku zębów stałych oraz 6 miesięcy w przypadku zębów mlecznych
- w przypadku braków w uzębieniu gwarancja ustalana indywidualnie z lekarzem
- w przypadku bruksizmu gwarancji nie udzielamy
WKŁADY KORONOWO-KORZENIOWE:
- gwarancja 2 lata
- w przypadku braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy
- po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od założenia wkładu k-k, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat
UZUPEŁNIENIA PORCELANOWE/PROTETYCZNE:
- gwarancja 2 lata NA KORONY, ONLEY, INLEY oraz korony i mosty porcelanowe na implantach
- w przypadku braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy
- po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od osadzenia uzupełnienia protetycznego, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat
- w przypadku bruksizmu indywidualnie w zależności od indywidualnych warunków anatomiczno – protetycznych pacjenta
ODBUDOWY KOMPOZYTOWE (BONDING, FLOW INJECTION):
- gwarancja 30 dni
- bezpłatne poprawki w ramach gwarancji – w ciągu 30 dni od momentu wykonania odbudowy
- po okresie gwarancji poprawki płatne zgodnie z aktualnym cennikiem
PROTEZY RUCHOME:
- gwarancja 2 lata – warunkiem jest zdejmowanie protezy na noc
- w przypadku nieuzupełnionych braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy
- po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od wykonania protezy, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat
IMPLANTY:
- gwarancja 5 lat od momentu wprowadzenia implantu. Gwarancja dotyczy wyłącznie materiału i udzielana jest przez producenta. Obejmuje wady materiałowe, bez kosztów zabiegów leczniczych w zakresie kości i tkanek miękkich. Zabiegi te mogą być konieczne do przeprowadzenia ze względu na nieprzewidywalną reakcję organizmu na wszczep i jego obciążenie. Udzielona gwarancja obejmuje nieodpłatny zabieg wymiany implantu na kolejny, jeśli z jakichkolwiek powodów nie ulegnie on integracji z kością.
- w przypadku nieuzupełnionych braków w uzębieniu oraz bruksizmu gwarancji nie udzielamy
- po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od momentu wszczepienia implantu, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat
LECZENIE ENDODONTYCZNE pierwotne:
- gwarancja 12 miesięcy – ze względu na specyfikę leczenia kanałowego i obarczenia go ryzykiem niepowodzenia w ok. 5 %. Jeśli w ciągu 12 miesięcy od zakończenia pierwotnego leczenia kanałowego pacjent zgłosi dolegliwości bólowe w leczonym zębie, otrzymuje bezpłatne powtórne leczenie kanałowe lub bezpłatne usunięcie zęba, jeśli ten nie rokuje. Czynnikiem warunkującym otrzymanie gwarancji jest wykonanie odpowiedniej odbudowy zęba po leczeniu kanałowym poprzez wskazany i rekomendowany przez lekarza sposób oraz regularna kontrola radiologiczna leczonego zęba zgodnie z zaleceniami lekarza.
GWARANCJA NIE OBEJMUJE:
- prac tymczasowych (korony tymczasowe, protezy natychmiastowe)
- prac wykonanych na wyraźne życzenie pacjenta, pomimo otrzymanej od lekarza informacji o ograniczonej gwarancji lub jej braku
- prac protetycznych, po których odbiór pacjent nie zgłosił się do 4 tygodni od momentu jej ukończenia w laboratorium protetycznym
- prac wykonanych u pacjenta ze stwierdzoną chorobą okluzyjną, który nie podjął jej leczenia przed ich wykonaniem, mimo wskazań lekarza
- leczenie wykonane u pacjenta, jeśli lekarz musiał je przeprowadzić bez możliwości wykonania odpowiedniej diagnostyki (np. leczenie endodontyczne u kobiet w ciąży)
- prace przejęte w leczeniu przez innego lekarza stomatologa lub technika spoza Kliniki Stomatologicznej ODONTO
- prace oddane Pacjentowi po jego pisemnej akceptacji (zgodnie z dokumentem „Akceptacja gotowej pracy protetycznej”), a co do których zgłasza on chęć zmiany kształtu lub koloru zamocowanej pracy protetycznej
- wszystkie prace, za które nie dokonano pełnej płatności
GWARANCJI NIE PODLEGAJĄ USZKODZENIA POWSTAŁE W WYNIKU:
- korekt wykonanych poza Kliniką Stomatologiczną ODONTO
- niedostatecznej higieny jamy ustnej i nieprzestrzegania zalecanych wizyt kontrolnych
- nieprzestrzegania zaleceń lekarza odnośnie postępowania z uzupełnieniami protetycznymi
- nieszczęśliwych wypadków oraz urazów mechanicznych
- naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu
- chorób, które niekorzystnie wpływają na układ żujący (np. cukrzyca, osteoporoza, padaczka, stany po chemioterapii lub radioterapii)
- braku możliwości wykonania usługi zgodnie z prawidłowymi procedurami (np. braku współpracy z lekarzem podczas zabiegu)
- aktualnego procesu leczenia zębów
W przypadku zaistnienia wady pracy protetycznej lub dolegliwości, będącej wynikiem leczenia stomatologicznego, Pacjent zobowiązany jest do zgłoszenia się do lekarza prowadzącego w terminie do 14 dni roboczych od wystąpienia problemu.
W przypadku odstąpienia od planu leczenia, pacjent traci gwarancję na wykonaną usługę w Klinice Stomatologicznej ODONTO.
W celu utrzymania w/w gwarancji na usługi stomatologiczne niezbędne jest zgłaszanie się do Kliniki Stomatologicznej ODONTO na płatne:
a) zabiegi higienizacyjne u dyplomowanych higienistek: skaling, piaskowanie i ew. fluoryzacja (co 6 miesięcy)
b) wizyty kontrolne do lekarza prowadzącego (co 6 lub 12 miesięcy, zgodnie ze wskazaniami lekarza/higienistki)
c) kontrolne zdjęcia RTG (wykonywane w razie konieczności, w trakcie wizyty kontrolnej)
oraz
d) niezwłoczne wykonanie zabiegów (np. leczenia nowych ubytków próchnicowych) oraz konsultacji specjalistycznych zaleconych przez lekarza podczas wizyt kontrolnych
e) utrzymanie codziennej, prawidłowej higieny jamy ustnej zgodnie z zaleceniami lekarza oraz higienistki
f) uzupełnienie w/w braków zębowych w okresie realizacji planu leczenia w ODONTO
Niestosowanie się do wszystkich warunków gwarancji w ODONTO skracają jej czas do 6 miesięcy; a Pacjent zobowiązany jest ponieść koszty wykonanych napraw prac protetycznych, które ulegną uszkodzeniu.