umów wizytę
×

Regulamin organizacyjny

§1
Postanowienia

ODONTO jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:

1. Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie

2. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 roku w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Z 2020 r. poz. 666)

3. Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późniejszymi zmianami)

4. Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.)

5. wewnętrznej organizacji, przedstawionej w dalszej części niniejszego Regulaminu

Regulamin obowiązuje w przypadku:

– wszystkich osób zatrudnionych przez właściciela podmiotu w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia

– wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne na terenie podmiotu leczniczego ODONTO

§2
Podmiot leczniczy

1. ODONTO jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art. 4 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011r.

2. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych to: ODONTO ul. Hanki Czaki 2 lok. U-9, 01-588 Warszawa

3. Na terenie podmiotu leczniczego jest prowadzony monitoring wizyjny, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim osobom przebywającym na jego terenie. Został on odpowiednio oznakowany, umieszczony w widocznym miejscu.

4. Wszyscy pracownicy medyczni, którzy udzielają świadczeń zdrowotnych pacjentom, posiadają odpowiednie kwalifikacje do ich wykonywania. Są one potwierdzone stosownymi dyplomami i certyfikatami. Pracownicy spełniają również wymagania zdrowotne wymagane na stanowisku medycznym.

§3
Cele i zadania

1. Celem ODONTO jest udzielanie w formule ambulatoryjnej świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych i profilaktycznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.

2. Do zadań podmiotu leczniczego ODONTO w szczególności należą:

a) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji odpowiednio – lekarza stomatologa, higienistki stomatologicznej i asystentki stomatologicznej, tj. badanie i porada lekarska, diagnostyka, określenie planu leczenia, współpraca interdyscyplinarna pomiędzy pracownikami, wykonywanie zabiegów profilaktycznych oraz asystowanie lekarzowi przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych.

b) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji, implantologii stomatologicznej, ortodoncji, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej, stomatologii dziecięcej i stomatologii estetycznej

c) prowadzenie dokumentacji medycznej pacjentów, wykonywanie zdjęć rentgenowskich: wewnątrzustnych, pantomograficznych, cefalometrycznych, punktowych oraz CBCT 3D

d) szkolenia wewnętrzne dla pracowników wzmacniających posiadane kompetencje czy współpracy w zakresie jakości leczenia interdyscyplinarnego pacjentów ODONTO

e) dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego, przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksu etyki zawodowej oraz praw pacjenta, przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych RODO

§4
Świadczenia

1. Świadczenia udzielane są od poniedziałku do piątku, w godzinach 09:00-20:00.

2. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:

– osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej na terenie podmiotu leczniczego

– telefonicznego pod numerem telefonu  (+48) 22 545 62 43

– e-mail – kontakt@odonto-klinika.pl

– za pośrednictwem formularza online “Umów wizytę” znajdującego się na stronie internetowej placówki – https://odonto-klinika.pl/kontakt/

– za pośrednictwem portalu znanylekarz.pl

3. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w przepisach zawartych w §1 niniejszego regulaminu.

4. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością i etyką zawodową, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.

5. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej i aktualizowane na bieżąco, w zakresie zmian i dostosowania do bieżących przepisów prawa.

6. Świadczenia zdrowotne w ODONTO są udzielane Pacjentom w każdym wieku i mają charakter kompleksowy.

7. Lekarze udzielający świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym, kierują na badania diagnostyczne lub konsultacje specjalistyczne przez wystawienie skierowania do zewnętrznej placówki.

8. Wszystkie wykonywane w podmiocie leczniczym ODONTO świadczenia są odpłatne. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w recepcji oraz na stronie internetowej https://odonto-klinika.pl/

9. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w rejestracji. Pacjent po zarejestrowaniu się do lekarza stomatologa lub higienistki stomatologicznej zgłasza się 15 minut wcześniej przed umówioną wizytą. Zobowiązany jest okazać dowód tożsamości oraz wypełnić ankietę medyczną dotyczącą aktualnego na dzień pierwszej wizyty w ODONTO stanu zdrowia zawierającą klauzulę RODO.

10. Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu implantologii,  ortodoncji, endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, leczenia zachowawczego a także przed zabiegiem wybielania zębów i higienizacją.

11. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego (w gabinecie, podczas wizyty) pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także szczegółów zaproponowanego leczenia.

12. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi/zażalenia na zachowanie lub czynności personelu. Skargi/zażalenia przyjmuje manager placówki, w formie pisemnej, na adres email kontakt@odonto-klinika.pl

13. Lekarz, zgodnie z ustawą o zawodach lekarza i lekarza dentysty z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty Art. 38 oraz na podstawie Art. 7 Kodeksu Etyki Lekarskiej, ma prawo odmówić pacjentowi udzielenia świadczenia zdrowotnego.

14. Obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez podmiot leczniczy oraz nadzór nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych spoczywa na osobie do tego wyznaczonej. W ODONTO jest nią manager oraz właściciel ODONTO, Dawid Słomczewski.

§5
Dokumentacja medyczna

1. Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, a także w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 roku w sprawie rodzajów zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Z 2020 r. poz. 666)

2. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej, zgodnie z polityką RODO.

3. Dokumentację udostępnia się w szczególności na wniosek:

– pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego bądź osoby upoważnionej przez pacjenta – wniosek pisemny przekazany w rejestracji osobiście lub poprzez e-mail na adres kontaktowy podmiotu. Po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia w jego dokumentacji medycznej. Dokumentacja wydawana jest zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

– podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;

– organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;

– ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;

– organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;

– zakładu ubezpieczeń, za zgodą Pacjenta.

4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

– do wglądu w siedzibie ODONTO

– poprzez sporządzenie jej w postaci zaszyfrowanych indywidualnym hasłem wyciągów, odpisów lub kopii oraz późniejsze przesłanie jej na adres e-mail wnioskodawcy w postaci cyfrowej

5. Za udostępnienie dokumentacji medycznej przez ODONTO nie są pobierane żadne opłaty.

§6
Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  1. Podmiotem leczniczym ODONTO, zarządza, kieruje i reprezentuje go Dawid Słomczewski oraz manager.
  2. Podejmują oni decyzje dotyczące ODONTO i zastępują się wzajemnie podczas nieobecności. Do obowiązków i uprawnień managera podmiotu leczniczego należą:
    • organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników
    • zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny, przepisów BHP i przeciwpożarowych przez podległych pracowników oraz osoby udzielające świadczenia na podstawie innych umów niż umowa o pracę
    • podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia i wszelkich spraw z tym związanych
    • przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej
    • nadzór i wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność
    • nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych przez wykwalifikowany do tego personel
    • nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego
    • podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych

3. Do obowiązków personelu ODONTO należy:

a) uprzejme traktowanie przez personel medyczny oraz poszanowanie godności osobistej pacjentów

b) świadczenie usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej oraz etykę zawodową

c) rzetelne informowanie pacjenta o jego stanie zdrowia

d) ochrona powierzonych danych osobowych zgodnie z polityką RODO

e) przestrzeganie zasad BHP i PPOŻ oraz procedur obowiązujących w podmiocie

§7
Obowiązki i prawa pacjenta

W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w ODONTO każdy pacjent ma prawo do:

1. Poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny.

2. Świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej i odrębnymi przepisami.

3. Uzyskania rzetelnej informacji o stanie zdrowia.

4. Wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy, leczenia i kosztach.

5. Natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.

6. Pacjent ma prawo do zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych.

7. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w ODONTO, ma prawo do złożenia  pisemnej skargi na adres email kontakt@odonto-klinika.pl, która rozpatrywana będzie  w ciągu maksymalnie 14 dni roboczych.

Do obowiązków pacjenta korzystającego ze świadczeń medycznych w ODONTO należy:

1. Przestrzeganie regulaminu organizacyjnego podmiotu ODONTO, przestrzeganie zasad przedpłat i zadatków na leczenie i zabiegi stomatologiczne, bezwzględny zakaz palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu i innych używek na terenie podmiotu.

2. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz PPOŻ.

3. Przestrzeganie zaleceń lekarza stomatologa i higienistki stomatologicznej.

4. W przypadku, gdy pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, musi ją wcześniej odwołać (najpóźniej na 24 godziny przed terminem) lub przełożyć na inny termin, aby ze zwolnionego terminu mógł skorzystać inny pacjent.

5. Wizyty pacjenta wpisane w grafik w ODONTO wymagają potwierdzenia poprzez połączenie telefoniczne z recepcjonistką inicjującą w tym celu kontakt. W przypadku braku kontaktu telefonicznego recepcjonistka w celu potwierdzenia wizyty przesyła wiadomość tekstową sms lub e-mail do pacjenta na podane dane kontaktowe. Brak potwierdzenia do godziny 18.00 poprzedniego dnia roboczego umówionej wizyty skutkuje anulowaniem wizyty, o czym pacjent zostanie poinformowany poprzez wiadomość tekstową sms.

6. Zadatek na leczenie stomatologiczne w ODONTO:

– jest pobierany zawsze, jeśli czas wizyty przekracza 1h

– kwota zadatku na wizyty zaplanowane na 1h i dłuższe wynosi 300zł za każdą zaplanowaną godzinę lub zgodnie z obowiązującym cennikiem

– w przypadku nie zgłoszenia się na zadatkowaną wizytę i nie powiadomienia rejestracji ODONTO nie później niż 24 h przed jej terminem oraz 48 h w przypadku wizyt związanych z leczeniem ortodontycznym, zadatek przepada

– zadatek nie przepada, jeśli wizyta zostanie przełożona odpowiednio minimum 24h/48 h przed jej rozpoczęciem

Zadatek ma na celu zabezpieczenie czasu pracy lekarza przy planowanych wizytach i może być pobierany w przypadku rezerwacji zgodnie z powyższym opisem.

7. Pacjent nie ma prawa do nagrywania wizerunku oraz głosu pracowników pracujących w ODONTO za pośrednictwem nośników, telefonów komórkowych, dyktafonów, tabletów i innych urządzeń komunikacyjnych.

§8
Gwarancje na świadczenia wykonane w ODONTO

Usługi stomatologiczne wykonane w Klinice Stomatologicznej ODONTO objęte są okresową gwarancją.

WYPEŁNIENIA ŚWIATŁOUTWARDZALNE:

– gwarancja 12 miesięcy w przypadku zębów stałych oraz 6 miesięcy w przypadku zębów mlecznych

– w przypadku braków w uzębieniu gwarancja ustalana indywidualnie z lekarzem

– w przypadku bruksizmu gwarancji nie udzielamy

WKŁADY KORONOWO-KORZENIOWE:

– gwarancja 2 lata

– w przypadku braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy

– po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od założenia wkładu k-k, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat

UZUPEŁNIENIA PORCELANOWE/PROTETYCZNE:

– gwarancja 2 lata NA KORONY, ONLEY, INLEY oraz korony i mosty porcelanowe na implantach

– w przypadku braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy

– po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od osadzenia uzupełnienia protetycznego, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat

– w przypadku bruksizmu indywidualnie w zależności od indywidualnych warunków anatomiczno – protetycznych pacjenta

ODBUDOWY KOMPOZYTOWE (BONDING, FLOW INJECTION):

– gwarancja 30 dni

– bezpłatne poprawki w ramach gwarancji – w ciągu 30 dni od momentu wykonania odbudowy

– po okresie gwarancji poprawki płatne zgodnie z aktualnym cennikiem

PROTEZY RUCHOME:

– gwarancja 2 latawarunkiem jest zdejmowanie protezy na noc

– w przypadku nieuzupełnionych braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy

– po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od wykonania protezy, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat

IMPLANTY:

– gwarancja 5 lat od momentu wprowadzenia implantu. Gwarancja dotyczy wyłącznie materiału i udzielana jest przez producenta. Obejmuje wady materiałowe, bez kosztów zabiegów leczniczych w zakresie kości i tkanek miękkich. Zabiegi te mogą być konieczne do przeprowadzenia ze względu na nieprzewidywalną reakcję organizmu na wszczep i jego obciążenie. Udzielona gwarancja obejmuje nieodpłatny zabieg wymiany implantu na kolejny, jeśli z jakichkolwiek powodów nie ulegnie on integracji z kością.

– w przypadku nieuzupełnionych braków w uzębieniu oraz bruksizmu gwarancji nie udzielamy

– po uzupełnieniu braków zębowych (zęby 16-26 góra i 36-46 dół) w ciągu 6 miesięcy od momentu wszczepienia implantu, gwarancja ulega przedłużeniu do 2 lat

LECZENIE ENDODONTYCZNE pierwotne: – gwarancja 12 miesięcy – ze względu na specyfikę leczenia kanałowego i obarczenia go ryzykiem niepowodzenia w ok. 5 %. Jeśli w ciągu 12 miesięcy od zakończenia pierwotnego leczenia kanałowego pacjent zgłosi dolegliwości bólowe w leczonym zębie, otrzymuje bezpłatne powtórne leczenie kanałowe lub bezpłatne usunięcie zęba,  jeśli ten nie rokuje. Czynnikiem warunkującym otrzymanie gwarancji jest wykonanie odpowiedniej  odbudowy zęba po leczeniu

kanałowym poprzez wskazany i rekomendowany przez lekarza sposób oraz regularna kontrola radiologiczna leczonego zęba zgodnie z zaleceniami lekarza.

GWARANCJA NIE OBEJMUJE:

1.  prac tymczasowych (korony tymczasowe, protezy natychmiastowe)

2. prac wykonanych na wyraźne życzenie pacjenta, pomimo otrzymanej od lekarza informacji o ograniczonej gwarancji lub jej braku

3. prac protetycznych, po których odbiór pacjent nie zgłosił się do 4 tygodni od momentu jej ukończenia w laboratorium protetycznym

4. prac wykonanych u pacjenta ze stwierdzoną chorobą okluzyjną, który nie podjął jej leczenia przed ich wykonaniem, mimo wskazań lekarza

5. leczenie wykonane u pacjenta, jeśli lekarz musiał je przeprowadzić bez możliwości wykonania odpowiedniej diagnostyki (np. leczenie endodontyczne u kobiet w ciąży)

6. prace przejęte w leczeniu przez innego lekarza stomatologa lub technika spoza Kliniki Stomatologicznej ODONTO

7. prace oddane Pacjentowi po jego pisemnej akceptacji (zgodnie z dokumentem „Akceptacja gotowej pracy protetycznej”), a co do których zgłasza on chęć zmiany kształtu lub koloru zamocowanej pracy protetycznej

8. wszystkie prace, za które nie dokonano pełnej płatności

GWARANCJI NIE PODLEGAJĄ USZKODZENIA POWSTAŁE W WYNIKU:

– korekt wykonanych poza Kliniką Stomatologiczną ODONTO

– niedostatecznej higieny jamy ustnej i nieprzestrzegania zalecanych wizyt kontrolnych

– nieprzestrzegania zaleceń lekarza odnośnie postępowania z uzupełnieniami protetycznymi

– nieszczęśliwych wypadków oraz urazów mechanicznych

– naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu

– chorób, które niekorzystnie wpływają na układ żujący (np. cukrzyca, osteoporoza, padaczka, stany po chemioterapii lub radioterapii)

– braku możliwości wykonania usługi zgodnie z prawidłowymi procedurami (np. braku współpracy z lekarzem podczas zabiegu)

– aktualnego procesu leczenia zębów

W przypadku zaistnienia wady pracy protetycznej lub dolegliwości, będącej wynikiem leczenia stomatologicznego, Pacjent zobowiązany jest do zgłoszenia się do lekarza prowadzącego w terminie do 14  dni roboczych od wystąpienia problemu.

W przypadku odstąpienia od planu leczenia, pacjent traci gwarancję na wykonaną usługę w Klinice Stomatologicznej ODONTO.

W celu utrzymania w/w gwarancji na usługi stomatologiczne niezbędne jest zgłaszanie się do Kliniki Stomatologicznej ODONTO na płatne:

  1. zabiegi higienizacyjne u dyplomowanych higienistek: skaling, piaskowanie i ew. fluoryzacja (co 6 miesięcy)
  2. wizyty kontrolne do lekarza prowadzącego (co 6 lub 12 miesięcy, zgodnie ze wskazaniami   lekarza/higienistki)
  3. kontrolne zdjęcia RTG (wykonywane w razie konieczności, w trakcie wizyty kontrolnej)

oraz

                Niestosowanie się do wszystkich warunków gwarancji w ODONTO skracają jej czas do 6 miesięcy; a Pacjent zobowiązany jest ponieść koszty wykonanych napraw prac protetycznych, które ulegną uszkodzeniu.

§9
Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym podmiotu leczniczego zastosowanie mają odrębne przepisy.

2. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w rejestracji.

3. Postanowienia niniejszego regulaminu są podane do wiadomości personelu ODONTO.


Kontakt

22 545 62 43
kontakt@odonto-klinika.pl

ODONTO klinika stomatologiczna
ul. Hanki Czaki lokal 9
01-588 Warszawa
wejście od ulicy Popiełuszki

Godziny otwarcia

Pn-Pt: 09:00-20:00